architecture-768432_960_720

Ruch na świeżym powietrzu

W ostatnich latach problem nadwagi i otyłości w Polsce bardzo się nasilił. Coraz więcej obywateli kraju nad Wisłą zmaga się z tymi chorobami. Sytuacja jest tym poważniejsza, że już teraz naukowcy nie mają wątpliwości, iż wraz z nimi realnie wzrasta ryzyko wystąpienia wielu innych chorób cywilizacyjnych. Działania mające ograniczyć rozprzestrzenianie się swoistej epidemii nadwagi oraz otyłości podejmowane są przez różne grupy. Także władze wdrażają kolejne programy, mające zachęcić obywateli do zdrowszego odżywiania oraz uprawiania umiarkowanej aktywności fizycznej.
	street workout rybnik

W wielu miastach pojawiły się w ostatnim czasie tak zwane siłownie pod chmurką. Można ćwiczyć tam w ramach zorganizowanych zajęć street workout rybnik, ale także indywidualnie. Naukowcy zachęcają, by ćwiczyć regularnie. Nie trzeba robić tego przez wiele godzin, ani nawet codzienne. Ważne by systematycznie angażować się w jakąś aktywności fizyczną. Jeżeli nie chce się biegać na siłownię czy uczęszczać na aerobik, na pewno uda się znaleźć jakąś alternatywę. Grunt to zacząć. Najlepiej też w miarę możliwości ćwiczyć na świeżym powietrzu, ponieważ przy okazji można się dotlenić, oczyścić organizm z toksyn, a także wprowadzić sporo urozmaicenia do swojego treningu. Wspomniany już street workout rybnik to tylko przykład.

Pomysł na aktywne spędzanie czasu jest wiele, więc brak ciekawych rozwiązań na pewno nie jest przeszkodą. Zamiast tłumaczyć swoje lenistwo brakiem czasu czy pomysłu, lepiej raz a porządnie wprowadzić aktywność fizyczną do swojej codziennej, a przynajmniej tygodniowej rutyny. Wbrew pozorom nie trzeba wysilać się ponad własne możliwości. Umiarkowana aktywność jest jak najbardziej wystarczająca. Zamiast biegać można spacerować. Warto też korzystać z dostępnej infrastruktury, jak między innymi omówione już siłownie w parkach czy skwerach miejskich. Chodzi o to, by ruszać się jak najczęściej i nie marnować okazji do spalenia kilku dodatkowych kilogramów. Świeże powietrze jest natomiast wskazane także z uwagi na wzmocnienie psychiki ćwiczącego.